Op zaterdag 4 februari 2006 gaven we een (fantastisch) concert met als thema ‘Night of the Harmonie’. Aan dit programma werkten popkoor ‘O JEE’ en de band ‘Arrows’ mee.

Het werd een heel afwisselend programma met klassieke melodieën, grote pophits uit de jaren ’60, ’70 en ’80 en filmmuziek. Het aanwezige publiek genoot o.a. van Grease (inclusief puber uit de jaren ’50 met vetkuif), The best of Stevie Wonder, The lion sleeps tonight, Conquest of paradise en Thank you for the music.

De band Arrows liet het publiek flink swingen met hun rocknummers van bands als The Golden Earring, The Stones en de The Dire Straits.

Als finalestuk werd ‘Everybody needs somebody’, de onvergetelijke hit uit de film ‘The Blues Brothers’ gezamenlijk opgevoerd door Excelsior, popkoor ‘O JEE’ en de band Arrows. Vier heren uit popkoor ‘O JEE’ kwamen als de Blues Brothers de zaal in, compleet met zwart pak, hoed en zwarte zonnebril. Geheel in de stijl van de Blues Brothers bedankten zij het aanwezige publiek voor hun enthousiasme, de dirigenten en leden van het orkest en het koor en de band voor hun inzet.

Na afloop van het concert gingen de stoelen aan de kant en werd het feest met de band Arrows nog even voortgezet.

De 'Night of the Harmonie' werd mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsors:

• Bloemisterij Boers uit Ouderkerk a/d IJssel
  • Bouwbedrijf De Boom B.V. uit Krimpen a/d IJssel