Op zaterdagavond 14 november 2015 vond in een volle Rozenlaankerk het muziekspektakel van Ouderkerk a/d IJssel plaats. Na maandenlange voorbereiding door onze vereniging was het eindelijk zo ver dat leden van de vereniging en inwoners van Ouderkerk a/d IJssel gezamenlijk gingen optreden.

De aftrap werd gegeven door een grote groep kinderen en volwassenen die met Boomwhackers (gekleurde plastic klankbuizen) een aantal bekende kinderliedjes lieten horen, waarbij prompt werd meegezongen door het publiek. Het blokfluitorkest speelde het, gezien het regenachtige winderige weer, zeer toepasselijke Autumn en het bekende Ode an die Freude. Erg leuk was ook het gezamenlijke optreden van de blokfluiters met gitaarleerlingen uit Ouderkerk a/d IJssel.

Het programma vervolgde met een zeer afwisselende mix van gelegenheidsensembles en het harmonieorkest aangevuld met niet-leden. Zo was er een optreden van een klarinetorkest inclusief een heuse contrabasklarinet van wel 2,5 meter lang, een saxofoonensemble, een dwarsfluitkwartet en een groep koperblazers. De gespeelde muziekstukken varieerden van het rustige en mooi uitgevoerde Laurena tot aan swingendere nummers zoals Grease en It's a beautiful day van Michael Bublé.

En natuurlijk werd het meer dan geslaagde muziekspektakel afgesloten met een optreden van alle muzikanten tegelijk, van klarinetten, trompetten en trombones tot aan blokfluiten en Boomwhackers waarbij het muziekstuk Happy werd gespeeld. Heel toepasselijk werd de aanwezigen dan ook een Happy thuiskomst gewenst.

Het succesvolle muziekspektakel werd door de voormalige gemeente Ouderkerk gesubsidieerd in het kader van de regeling "Ontmoeten en meedoen, samen sterker in de buurt!". Er zijn al inmiddels al wat ideeën om meer van dergelijke gezamenlijke muziekoptredens te organiseren...