Het muzikale bezinningsmoment is een initiatief van een ‘denktank’ onder leiding van burgemeester Cazemier over “Hoe bereiden we ons in de gemeente Krimpenerwaard voor op de nieuwe periode na anderhalf jaar jaar lockdown?”

Op 23, 29 en 30 oktober 2021 worden er verspreid in de gemeente muzikale bezinningsmomenten georganiseerd waarbij stilgestaan wordt bij de gevolgen van het coronavirus. Elke muziekvereniging speelt dan in de eigen dorpskern het muziekstuk Circles of Consolation/Kringen van troost van componist Klaas Coulembier, gevolgd door een muziekstuk uit het eigen repertoire.

In Ouderkerk a/d IJssel vindt het bezinningsmoment plaats op vrijdagavond 29 oktober 2021 aanvang 20 uur in de Rozenlaankerk. De toegang is gratis, maar u heeft wel het door de overheid verplicht gestelde coronatoegangsbewijs nodig.