Doe ook mee met het optreden van het JeugdKerstOrkest op 19 december 2022 in de Rozenlaankerk!

Op maandagavond 19 december 2022 heeft ons harmonieorkest weer een sfeervol kerstconcert met samenzang in de Rozenlaankerk te Ouderkerk a/d IJssel gepland. Maar dat is niet alles, want we hebben voor deze gelegenheid een JeugdKerstOrkest (JKO) opgericht!

Het JKO is bedoeld voor jeugdigen (tot ca. 21 jaar) die minimaal een half jaar les op hun muziekinstrument hebben gehad(*). De eerste twee repetities, op de maandagen 14 en 21 november van 19 tot 19:20 uur in de Hobbyruimte van De Drie Maenen, waren open/inloop(**) repetities waarbij jeugdigen vrijblijvend konden langskomen met hun muziekinstrument. Alle muziekinstrumenten waar geen stekker aan zit, en die te vervoeren zijn, zijn welkom. Na de twee open repetities zijn er nog repetities op 28 november en 12 en 19 december. Deelname is gratis.

Voor het kerstoptreden wordt onder leiding van onze dirigent Jesse Zandee bekende en minder bekende kerstmuziek ingestudeerd. Het niveau van de muziekstukken is afgestemd op de deelnemers. Op het voorlopige programma staan onder andere de kerstliedjes Midden in de winternacht, In de stad van koning David, 't Is geboren het Goddelijk kind en Stille Nacht.

De aanvang van het kerstconcert is 20 uur, zaal open 19:45 uur, en de toegang is gratis. Na afloop wordt er een collecte gehouden.

(*) Als je muziekles van bijvoorbeeld je ouders hebt gehad: er wordt van uitgegaan dat je hele, halve, kwart en achtste noten van verschillende toonhoogtes kunt spelen. Neem bij vragen svp contact met ons op.

(**) Jeugdigen die te laat van het JKO hoorden en graag nog mee willen doen, wordt verzocht contact met ons op te nemen zodat we kunnen overleggen of dit nog mogelijk is. Met je muziekinstrument langs komen tijdens de repetitie kan ook.