Voor het muziekonderwijs aan onze leden werken wij samen met muziekvereniging Lekkerkerk uit Lekkerkerk en muziekvereniging Crescendo uit Krimpen a/d Lek. Afhankelijk van het aantal leerlingen dat les heeft op een muziekinstrument worden de lessen in Ouderkerk a/d IJssel of bij een van de andere verenigingen gegeven.

Welke muzieklessen worden gegeven?
Voor de kinderen uit de groepen 5 en 6 van de basisschool organiseren wij de cursus 'Samen muziek maken is leuker!'. Tijdens deze cursus leren de kinderen de beginselen van het notenschrift krijgen ze les op blokfluit, klarinet, trompet en dwarsfluit. De cursus is een prima voorbereiding op het leren bespelen van een muziekinstrument. Muziekinstrumenten waarop via onze vereniging les gevolgd kan worden, zijn onder andere::

Leerlingen die ongeveer een half jaar muziekles hebben gevolgd, kunnen mee gaan spelen in ons leerlingenorkest, want: muziek maken is leuk, maar samen muziek maken is leuker!

Voor wie?
De minimale leeftijd om een muziekinstrument te leren bespelen is ongeveer 9 jaar. Een maximale leeftijd is er niet. Het is een voordeel wanneer de aankomende muzikant al muzieknoten kan 'lezen', maar noodzakelijk is het niet.

Meer informatie?
Kom vrijblijvend langs tijdens een van onze repetities of stuur een e-mail!

-     cursus Samen muziek maken is leuker!     -     instrumentaal muziekles     -